Alla inlägg under januari 2008

Av Ebba - 31 januari 2008 01:36

Idag hörde jag fåglar som sjöng. De brukar va ett av mina värsta hat ljud, så jag blev själv förvånad när jag blev glad.. Kanske va de för att dom ingav nåt slags hopp om att även detta hopplösa land har en ljusare framtid. Kanske va de för att dom va tvärt om fåglar. Dom hade nämligen missat hela poängen med sitt hemska läte (dvs att framkalla morgon ångest ) och började istället sjunga när de blev mörkt.. jag gillar tvärt om. Jag gillar inte fåglar. Tydligen vann tvärt om..

Antingen va de dom mest korkade fåglarna som stannat kvar, å som dessutom förfrusit några extra hjärnceller under vinterhalvåret och nu inte kunde se skillnad på natt å dag, eller också va de dom smartaste, som insett att de ändå inte finns nåt att se i Sverige i januari och att de därför är mörkret som bör hyllas..

Ovido - Quiz & Flashcards