Direktlänk till inlägg 16 februari 2007

min andra hälft har lämnat mej..

Av Ebba - 16 februari 2007 01:05

Min andra hälft har lämnat mej.. för ett annat land.Inte ens ett varmt land. Bara ett land, som alla andra, utom de här. För här e jag. Men jag räcker inte. å de gör ont. Alla mina frihetskampanjer jag drev i åratal e som bortblåsta.”vill inte känna mej instängd, vill va självständig, göra som jag vill, knulla vem jag vill när jag vill ”Bull shit! Jag vill inte alls göra som jag vill! Jag vill va inlåst, begränsad, osjälvständig, ägd. Jag vill inte ha en egen vilja, ett eget liv, egna åsikter, intressen, vänner. Jag vill tillhöra! Jag vill sitta ihop.Vem ska nu äta min andra halva grape på mornarna? Vem ska äta upp allt bröd som jag motoriskt rutinmässigt fortsätter handla hem å som liksom jag nu bara mögglar bort? Vem ska förklara för mej att jag e disfunktionell i de här samhället?Jag vill att du ska spela gitarr precis när vi ska gå, jag förstår att du har städat färdigt när golvet är tomt. Du får hälla olja över min mat sekunden efter jag sagt att jag bantar. Jag vill bli överraskad m tråkiga fotbollsbiljetter. Jag tycker om när du gör bajs avbrott mitt i romantiska middagar. Jag vill dra ut maskar ur ditt huvud. Du får sticka mej m din orakade skäggstubb när vi pussas, jag vill få skulden för att du glömt var du lagt dina hopknögglade jätte viktiga papper.Jag vill allt som e du! Vi kan bara mata alla giraffer å elefanter eller bara sitta å stirra in i en vägg. Bara de e samma vägg.Jag har gömt svennes å soltorkade längst in i kylen. Orkar inte se. Jag orkar ingenting. Sova har totalt förloat sin mening. Liksom äta dricka å allt annat som e till för att hålla mej vid liv.Jag vill va beroende, begränsad å osjälvständig. Vill inte klara mej utan dej. vill så fall va mer beroende, typ sitta i perulator å bli matad m en sked.All min romantiserade nytillkomna egna tid gynnar inte alls min kreativitet som jag skrytigt så om. Tvärt om, den förlamar mej. Jag sitter i timmar å stirrar ut på bara tom luft.Försöker gräva mej ur min kropp med ord men gräver bara långa tunnlar av bokstäver som jag sen irrar mej vilse i. jag behöver att du leder mej.Kom hem nu! Du har bevisat allt du kan ha velat bevisa, om de va nåt du ville bevisa. Jag trodde jag fatta allt, men jag fattade inget, nu fattar jag allt, å allt e du.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ebba - 26 februari 2010 00:33

Jag har alltid förundrats att de är så pass många som besöker min blogg trots att jag aldrig skriver. Jag undrar verkligen varför men blir framföralllt vädigt smickrad. Har tänkt jag ska börja skriva oftare, men nu när jag försöker göra det har mit...

Av Ebba - 19 februari 2010 13:13

Jag äter ett äpple som är lika stort som ditt huvud Jag tuggar och tuggar och tugger... sen sväljer och sväljer och sväljer Jag tröttnar innan det är slut, som så många gånger förr kastar ut det genom fönstret blundar och hoppas att det int...

Av Ebba - 9 december 2009 04:30

Va gör man om man e nervösare för att komma hem än man va för att försvinna? E de verkligen de man ska kalla hem då? Ska inte hemma va där man känner sig trygg å mår bra å där alla andra delar av en själv befinner sig? och om den platsen inte ...

Av Ebba - 29 juni 2009 00:20

Jag ska inte behöva känna prestationsångest över att jag inte mår dåligt. De e dom låga männskor som behöver hitta lägre personer att klättra på som bör känns prestationsångest över att dom inte orkat ta itu med sig själva. För den mänskliga rasens ö...

Av Ebba - 1 december 2008 02:24

Jag går å luktar på din svett, å förundras över hur det jag hatar i andra kan vara det jag söker i dej. Varför jag vill borra in mej i dina äckligheter å bara njuta. Du e allt jag inte trodde fanns, utan bara försökte få bort från mej själv, för att ...

Ovido - Quiz & Flashcards